Ders Çalışma Planı Yapılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler!

Ders çalışma planı aşamasında birtakım hususlara dikkat etmek çok önemlidir. İşte sorunsuz ve verimli bir ders programı!

Derslerin düzenli ve doğru bir şekilde çalışılması gün sonunda verim dolu bir sonucu verecektir. Plan hazırlığının doğru bir şekilde yapılması için kişi kendine birtakım sorular yöneltmelidir. Bu soruların cevapları doğrultusunda bir rota çizilir ve başarılı sonuca ulaşılır.

Ders Çalışma Planı Nasıl Olmalıdır?

Ders çalışma için bir plan hazırlığı genellikle rehberlik danışmanlık aracılığı ile oluşturulur. Fakat danışmanlık hizmeti sırasında da aslında ders çalışan kişinin sorulara cevap vermesi yönünde bir ilerleme sağlanır.

Kişinin hangi günler ve saatler doğrultusunda hazır olduğunu planda deneyim sonucunda bu soruyu cevaplayan kişinin kendisi bilebilir. Plan oluşturma sırasında uygun cevaplar doğrultusunda bir ilerleme kaydedilerek son derece başarılı bir sonuç alınabilir.

Ders çalışma planı için sıralayacağımız maddeler doğrultusunda hem ilkokul hem ortaokul hem lise hem de üniversite öğrencileri rahatlıkla programını hazırlayabilir. Temelde oluşan bazı sorunları çözmek ve düzen oluşturmak yer aldığı için çok kısa vakitler ile dahi büyük başarılı sonuçlar alınabilir.

Ders Çalışma Planı Hazırlama

Ders çalışma planı sırasında birtakım maddelere dikkat etmek gerekir. Bu hususlar doğrultusunda doğru bir program hazırlanması genel başarı haricinde kişinin birtakım motor becerilerini de geliştirecektir.

Plan hazırlığı için yardım alınabilir fakat en baş sırada yer alan aşamaya dikkat edilmeli ve doğru bir seçenek ile ilerleme kaydedilmelidir.

ders calisma
Ders Çalışma Planı Hazırlama

1-Hedef Belirleme | Ders Çalışma Planı Hazırlama!

Kişinin hedef belirlemesi ilerlemenin hangi yöne doğru gerçekleşeceğini belirler. Kısa vadeli hedefler ve uzun vadeli hedefler bu sırada son derece önem taşıyan konulardandır.

Kısa vadeli hedef, ders çalışma planını uyguladıktan bir süre sonra başarılı olunmayan bir dersten yüksek not almak olabilir. Veya kalınan bir dersin geçilmesi, ödevleri başarı ile bitirerek performans notunu yükseltmek de yer alabilir.

Uzun vadeli hedefler arasında ise bir meslek seçimi veya sene sonunda ortalamanın yükselmesi örneği verilebilir. Fakat kişi kendisini keşfetmeyi bırakmadan hangi mesleği ve hangi rotayı seçeceğine karar vermeli ve hedef belirlenmelidir. Böylece ders çalışma planı için ulaşım sağlanacak nokta bilinirse ne kadar yol alındığını bilmek de zor olmaz.

2-Boş Vakitleri Tespit Etmek

Herkesin mutlaka gün içerisinde boş vakitleri vardır. Kaç kişi bu boş vakitleri hakkıyla değerlendirip hem kendisine hem de hedeflerine zaman bölümü sağlıyor? Çoğu kişi, boş vakitlerini nasıl yönlendireceğini bilemez ve bu sebeple de zaman kısıtı hakkında şikayette bulunur.

Boş vakitlerin ne zaman oluştuğu her kişinin yaşam tarzına ve türüne göre değişir. Kimisi için hafta içi akşamları boş kalıyorken kimi insan için ise haftasonu sabahları boş olabilir. Eğer okuldan arta kalan bir gün varsa da yine mutlaka iyi değerlendirilmelidir. Ders çalışma planı hazırlama için ilk etapta boş kalan vakitlerin tespiti yapılmalıdır ve kişi bu vakitleri de programa eklemelidir.

3-Bulunan Boş Vakitlere Ders Çalışma Ekleme

Bulunan boş vakitler kişiyi belki de ilk etapta oldukça şaşıracaktır. Fakat doğru yönetim sayesinde sizi daha da şaşırtacak bir olay olacak ve arta zamanınızın kaldığını fark edeceksiniz.

Boş bulunan vakitlerin içerisine ders ekleme gerçekleştirerek boş zamanlarınızda değerlendirebilirsiniz. Bunun haricinde kendinize de vakit ayırmalı ve mutlaka bir hobi ile ilgilenerek gelişiminize de önem vermelisiniz. Yetişmeyen dersler ve ödevler için boş vakit değerlemesi son derece iyi olacaktır.

4-Mola Süresini ve Aralığını Belirleme

Ders çalışma planı süreci içerisinde ders çalışma için ayırdığınız vakitte genellikle mola süreleri ve detayları önemsenmektedir. Fakat mola, dağılan odağı tekrardan  yenilemeye yarar sağlarken aynı zamanda beynin dinlenmesi için de bir vakit oluşturur.

Bu sebeple her kişi kendisi için en verimli olan mola süresini ve şeklini seçmelidir. Pomodoro tekniği tarzında birçok ders Çalışma tekniği bulunur. Mesela pomodoro tekniği içerisinde 25 dakika aralıksız ders çalışma sonrasında 5’er dakikalık aralar verilir.

Herkes İçin bir yöntem ve süre doğru olmakla beraber bu aşamada kendini tanımak önem taşır. Ne kadar molanın yeterli olduğuna karar verdikten sonra bu süreci düzenli bir şekilde devam ettirmeniz gerekir.

5- Programda Ek Çalışma Süresi Bulundurma

ders calisma plani

Program içeriğinde ek çalışma süresine de yer vermenizi son derece önem taşır. Plan içerisinde sürenin yeterli olmadığı ve belki de ödevlerin yarım kaldığı zamanlarda bu husus işe yarayacaktır.

Böylelikle ders çalışma planı hazırlama sürecinin yetersiz olduğunu da düşünmezsiniz. Ek çalışma süresi içerisinde eğer herhangi fazla bir göreviniz yoksa yoğunlaşmak istediğiniz konu veya ders üzerine ek çalışmalar yapabilirsiniz.

Kişinin kendisinin belirlediği bu zaman dilimleri sayesinde son derece başarılı bir nokta atış gerçekleşir.

6- Aldığınız Notlar Hakkında Öğretmenleri Dinleyin

Program neticesinde her hususa ve maddeye uymanız çok büyük önem taşır. Uyum sağlandıktan sonra notlar ve derslerin akıbeti de mutlaka takip edilmelidir. Hangi dersten hangi noktada eksiğiniz olduğu hakkında öğretmenleriniz ile de konuşabilirsiniz.

Siz kendi eksiklerimizi her ne kadar en iyi kendiniz tespit etseniz de her zaman ikinci bir bakışa gerek duyulur. Karşıdan bir bakış ve değerlendirme sayesinde tam bir analiz yapmış olursunuz.

Öğretmeniniz sizin sadece notlarınızı değil aynı zamanda ders içerisindeki aktivitenizi de değerlendirecektir. Böylelikle geniş bir değerleme ile son derece iyi ders çalışma planı  ve keyifli bir sohbet ortaya çıkacaktır.

7- Programda Süreklilik Gösterme

Programda sürekliliğin baki olması doğru bir ilerleme ile oluşturulması kadar önem taşımaktadır. Programa uyum sağlamak için uzun vadede kullanım gerçekleştirilmelidir. Böylelikle asıl olan verim ve başarıya ulaşım sağlanacaktır.

Düzen ve programa devam etme gayreti sayesinde ders çalışma alışkanlığı da kazanılmış olunur. Ders çalışma planı ile ders çalışma alışkanlığı kazanmış bir kişi derslere de daha aktif şekilde dahil olur ve her açıdan yarar sağlamış olur.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram