Eğitim-öğretim süreci, karmaşık ve dinamik bir yapı sergileyen, her yönüyle gelişime açık ve sürekli evrilen bir süreçtir. Bu sürecin en önemli aktörlerinden biri, hiç şüphesiz ki öğretmenlerdir. Uzun yıllar boyunca özel eğitim kurumlarında hem öğretmenlik hem de yöneticilik yapmış biri olarak, eğitim verilen okulların yanı sıra sınav hazırlık sürecine katkı sunan kurslar ve benzeri yapılarda, öğretmen niteliği, yetkinliği, kuruma duyulan güven ve aidiyet duygusunun, kurumların kalitesini ve başarısını doğrudan etkilediğine tanıklık ettim.
Çalışma ortamındaki huzur, profesyonel tutum, eğitim felsefesine hâkimiyet, yeni nesil öğretim modellemeleri, rehberlik süreçlerindeki samimi ve metodolojik yaklaşım, kurumlarımızı kendi segmentlerinde bir adım öne çıkaran unsurlar arasında yer almaktadır. Eğitim kurumları, akademik bilgiyi etkili bir şekilde öğrencilere aktarma misyonlarının yanı sıra, öğrencilere yaşamın zorluklarına karşı hazırlıklı olmalarını sağlayacak beceriler kazandırma sorumluluğunu da taşımaktadır.
Öğrencilerimizin psiko-sosyal gelişimleri için Genel Merkez bünyesinde faaliyet gösteren rehberlik direktörlüğü, haftalık ve aylık çalışma planları oluşturarak tüm şubelerde eş zamanlı seminerler ve bilgilendirme toplantıları gerçekleştirmektedir. PDR birimimiz sosyal medya etkileşimleri ve yüz yüze bilgilendirme seansları düzenlenmektedir. Ailelerin eğitim süreçlerinde aktif bir rol alması adına düzenlenen veli seminerleri ile velilerin bilinçlendirilmesi sağlanmaktadır. Ayrıca, öğrencilerimizin ruh sağlığını desteklemek ve olası sorunlarda anlık müdahale kapasitemizi artırmak amacıyla çözüm ortağımız olan psikolojik danışmanlık merkezleri ile iş birliği yaparak, öğrencilerimize yüz yüze destek seansları planlamaktayız.
Öğrencilerimize yönelik, kişisel gelişim programları da dahil olmak üzere çeşitli hizmetleri, öğrencimizin bağlı bulunduğu şubede gerçekleştirmek suretiyle, çağın gereksinimlerine uygun eğitim paketlerini öğrencilerimizle, çalışanlarımızla ve velilerimizle paylaşmaktayız. DENEME KÜLÜBÜ ile Türkiye geneli popüler yayınlardan denemeler ile kurum içi Deneme sınavlarında, her öğrencinin kurumdaki ve şubeler bazındaki sıralamaları, ülke genelindeki ortalamalarla kıyaslamalar yapmakta, bu verileri anlık olarak izlemekte, gelişim eğrileri çıkarmakta ve elde edilen sonuçlar ışığında branş ve şube bazlı telafi ve destek programları oluşturulmaktadır. Belirlenen bu eksiklikler yapay zeka destekli eğitim sistemimiz ile ihtiyaca yönelik ders videoları soru çözüm videoları online çalışmalar ile tamamlanmaktadır. Kişiye özel sıfır hata ve soru bankaları yaratarak çözüm önerileri ile de öğrencilerimizin akademik başarısını artırmayı hedeflenmekteyiz. Velilerimiz, bu süreçlerle ilgili düzenli olarak bilgilendirilmekte, takip ve değerlendirme süreçlerinin proaktif bir şekilde yürütülmesi sağlanmaktadır. Böylece ailelerin eğitim öğretim süreçlerini aktif bir şekilde öğrenmeleri ve çocuklarının gerçek durumunu herhangi bir manipülasyona maruz kalmadan görmeleri için gerekli ortam yaratılmış olmaktadır.
Unutulmamalıdır ki eğitim, ailenin içinde başlamaktadır ve ailenin bu süreçlerde yer almadığı durumlarda bilgi dezenformasyonuna maruz kalmak, çağımızın teknolojik gelişmeleri göz önünde bulundurulduğunda kaçınılmaz bir durum olarak karşımıza çıkmaktadır. Eğitim kurumlarımız, sadece bilgi aktarmakla kalmayıp, aynı zamanda öğrencilerimizi ve ailelerini bu sürecin aktif birer parçası haline getiren birer sosyal yapı olarak da işlev görmektedir.
Bu bağlamda, eğitim sistemimizin daha etkili işlemesi, öğretmen niteliğinin artırılması ve öğrenci başarısının desteklenmesi amacıyla sürekli olarak yenilikler peşinde koşuyoruz. ORTADOĞULULAR EĞİTİM KURUMLARI olarak, bu çabaların kesintisiz sürmesi ve her bir öğrencimizin bireysel ihtiyaçlarına uygun çözümler üretilmesi için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.
Ümit CENİK
Yönetim Kurulu Başkanı
Kimya Öğretmeni