Bu Yazıda Neler Var?
Aile öğrenci öğretmen ilişkisi başarının temel taşlarından olduğunu biliyor musunuz? “Bir öğrencinin başarısı üç ayağa dayanır: aile, öğretmen, öğrenci.” Her çocuğun kendine has özellikleri ve yetenekleri olduğu aşikâr. Bu nedenle bu özelliklerin farkına varmak ve geliştirmek ise hem ailelerin hem de okulların sorumluğunda. Peki, aile öğrenci öğretmen ilişkisi nasıl bir öneme sahiptir? Aile öğrenci öğretmen ilişkisi hakkında merak edilen o detaylar…
Eğitimde Başarının Temel Dinamikleri
Eğitim sayesinde bilgi ve beceriler gelecek nesillere aktarılmaktadır. Böylece öğrenciler hayatlarının büyük bir bölümünü bu bilgileri öğrenerek geçirmekte ve başarılı öğrenci olmak için çaba göstermektedir. Bununla birlikte alınacak olan eğitimin başarısı pek çok etkene bağlı olarak değişse de bazı temel dinamikler bu sürecin önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Böylece bu temel dinamikler sayesinde eğitim süreci etkili ve verimli bir şekilde ilerler.
Eğitimde aile öğrenci öğretmen ilişkisi ile birlikte başarıya giden yolsa etkin olan bazı temel dinamikler bulunmaktadır. Bu dinamikler ise genellikle şu şekildedir.
- Hedeflerin belirlenmesi
- Programlı olmak, zaman yönetimi ve etkili bir plan
- Kendinizi iyi tanıyıp yapabileceklerinize inanmak,
- Hemen aksiyon alarak çalışma planlarınızı ertelemeyin.
- Asla pes etmeyin ve hedeflerinizde kararlı olun.
- Pozitif düşüncelere hayatınızda daha çok yer verin.
- Her zaman mükemmel olmak zorunda değilsiniz.
- Sabahları erken kalkmaya özen gösterin.
- Kendinizi ödüllendirmekten vazgeçmeyin.
Yukarıda sayılan öneriler elbette bir öğrenci motivasyonu için önemli. Fakat tüm bu önerileri aile öğrenci öğretmen ilişkisi içerisinde yönetmek bir öğrenci için daha faydalı olacaktır. Peki, aile, öğrenci, ve öğretmenin rolü başarı da nasıl bir rol almaktadır?
Ailenin Rolü: Destek ve İletişim
Aileler, öğrencilerin eğitim hayatına karşı destek olduklarında öğrencilerin okul başarılarının arttığı görülmektedir. Özellikle aileler çocuklarının dersleri ile ilgilendiklerinde, öğrenmelerine alan açtıklarında ve öğrenci motivasyonu sağlandığında başarılarda hep artış eğiliminde olmuştur. Bu sebeple aile öğrenci öğretmen ilişkisi düzenli bir şekilde sağlandığında ve bu süreci olumlu bir şekilde yönettiklerinde ortaya çıkan etki her zaman pozitif olmuştur.
Aile öğrenci öğretmen ilişkisi çerçevesinde aile ile öğretmenin iletişimi uzun vadede çocuğun gelişim sürecini yakından takip etmeye ve ortaya çıkabilecek sorunlara erkenden müdahale etmeye yaramaktadır. Böylece çocuğun evde öğrenmeye uygun bir ortamı olup olmadığı, gerekli materyallerin sağlanması veya akademik performansı hakkında detaylı bilgiye ulaşılır.
Öğretmenin Rolü: Rehberlik ve Takip
Öğretmenler, öğrencilerinin bireysel ihtiyaçlarını, desteklenmesi gereken konuları ve yeteneklerini fark edip aileleriyle iş birliği içerisinde olduklarında öğrenciye uygun olan en iyi şekilde destek sağlamış olurlar. Böylece öğrenciler öğretmenlerine güven duyarak öğrencinin derse olan ilgisinin artmasına yardımcı olur. Haliyle bu durum aile öğrenci öğretmen ilişkisi motivasyonuna da olumlu katkı sağlamaktadır.
Bunun yanında öğretmenler, öğrencilerinin hem sosyal hem de duyusal gelişimlerini aileleriyle paylaşmaları akademik başarılarının gelişmesine katkı sağlamaktadır. Aynı zamanda ailelerin çocuklarının sadece akademik başarılarıyla değil sosyal ve duyusal beceriyle de ilgilendiklerini gösterir. Böylece aile öğrenci öğretmen ilişkisi üçgeninin başarılı ve etkili yönetilmesi sağlanır. Bu durumda eğitimdeki başarının sadece öğrenci ile değil çevresindeki etkenlerle sağladığını da ortaya koyduğu görülmektedir.
Öğrencinin Rolü: Sorumluluk ve Özdisiplin
Aileleri ve öğretmenleri tarafından desteklenen öğrenci, eğitime, öğrenmeye ve başarıya karşı daha sorumluluk sahibi bir tutum geliştirir. Böylece aile öğrenci öğretmen ilişkisi çerçevesinde kurulan bu olumlu ilişki, öğrencinin kendine olan güveninin artmasına zemin hazırlar. Haliyle bu durumda akademik başarıya giden zemin taşlarının döşenmesine yardımcı olur.
Öğrencilerin özdisiplin ve sorumluluk sahibi bireyler olmalarını sağlamak çevresel faktörler işle de ilişkilidir. Bu sebeple başarıyı sadece öğrenci ile sağlamak ve tüm sorumlulukları sadece öğrenciye yıkmak doğru olmayacaktır. Aile öğrenci öğretmen ilişkisi üçgeninin doğru bir şekilde ilerlemesi için aile ve okul iş birliği önemli bir ayrıntıdır.
Ortadoğulular’da Başarıyı Sağlayan İş Birliği Kültürü
Ortadoğulular ailesi olarak başarının sadece akademik verilerle ölçülmediğini ve bu sorumluluğun sadece öğrencilere yüklenmemesi gerektiğini savunmaktayız. Özellikle rehberlik önemi ve veli desteği bu başarının en önemli parçalarından biridir. Bu sebeple rehberlik servisimizin sağlamış olduğu destek ile aile öğrenci öğretmen ilişkisi aktif bir şekilde desteklenmekte ve öğrencilerin motivasyonlarının artması sağlanmaktadır.
Ortadoğulular eğitim kurumu olarak; düşünen, sorgulayan ve özgüvenli öğrenciler yetiştirmeyi kendine hedef belirlemiş ve bu doğrultuda yenilikçi adımlar atmaktayız. Böylece üzerinde durduğumuz aile öğrenci öğretmen ilişkisi üçgenini sorunsuz bir şekilde sağlayarak başarılı öğrenci olma hedefini sağlamaktayız.
Sizlerde geleceğe umut ile bakan, mutlu ve donanımlı bireyler yetiştirmeyi hedefliyorsanız, Ortadoğulular Eğitim Kurumları ile iş birliği içerisine girebilirsiniz. Çocuğunuzun sağlayacağı başarının tek başına olmayacağını, başarılı bir takım işi ile ortaya çıkacağını unutmamanızda fayda vardır. Aile öğrenci öğretmen ilişkisi çerçevesinde motivasyonu yüksek, başarılı bireyler için sizlerde Ortadoğulular Eğitim Kurumu’ndan destek alabilirsiniz.
| İletişim Bilgileri | |
| Adres | Merkez Ofis; Mutlukent Mahallesi 1966.Cadde No:3 Çayyolu, Ankara |
| Telefon | (0312) 272 2002 |
| E-Posta | info@ortadogulular.com.tr |